Win3x.Org

Windows & DOS Community

WinOnCD ToGo ! [fr]

Répondre   Page 1 sur 2  [ 14 messages ]
Aller sur la page 1 2 »
Auteur Message
cmcyril
Sujet du message : WinOnCD ToGo ! [fr]
Publié : 19 juin 2004 13:47
Membre inscrit
Hors-ligne

WinOnCD ToGo !
Windows 3.1x

Description

Ce logiciel permet la gravure de CD sur Windows 3.x (uniquement pour les graveurs SCSI).

Capture d'écran

[ img ]

Téléchargement
[fr] WinOnCD 1.5 (2.1 Mo) Clics : 130 [win] 3.1x

Dernière modification par LudaWeb01 le 26 févr. 2016 14:22, modifié 6 fois.

Profil Citer
ehadrien156
Sujet du message :
Publié : 10 août 2004 13:01

Pourquoi Scsi et pas IDE?
Existe t-il une version sous Win3x qui supporte l'ide?

Ptigiloo
Sujet du message :
Publié : 10 août 2004 13:28
Membre d'honneur
Hors-ligne

En fait, il y a une raison assez simple pour que le IDE ne soit pas supporté, en fait, cela vient du fait que ce n'est pas Windows 3.x qui gère les pilotes de CD-Rom mais Dos, du coup, on ne peut pas graver avec un graveur IDE sous Windows 3.x.
Enfin, je pense que c'est cette raison, mais je n'en suis pas sur. Si quelqu'un a la raison exacte, qu'il la donne ^^

Et si ma raison est juste, et bien du coup, il n'y a aucune version de logiciel sous Windows 3.x qui supporte l'IDE...

Profil Citer
ehadrien156
Sujet du message :
Publié : 11 août 2004 18:27

Je sais qu'il existe ou existait un programme de gravure sous dos qui supportait l'ide mais malheureusement je ne connait plus le nom du programme.
Lorsque je rentrerait je posterai un nouveau message
je sais juste que ce prog avit une interface graphique.

greentypem
Sujet du message : Gravure avec graveurs IDE sous DOS
Publié : 22 févr. 2005 16:58

Je crois que vous trouverez quelques logiciels très simples en ligne de commande (style copie de cd, gravure d'une image) sur le site web de l'éditeur de CDRWIN, à savoir Golden Hawk Technology.

Modification après coup:

Oops, j'ai remarqué que cela ne fonctionne que sous SCSI pour les versions 16 bits.
Citation :
Golden Hawk Technology still develops and maintains a complete suite of MS-DOS command line utilities for CDROM recording. Many of our customers run these utilities from custom batch files to perform various operations where a graphical interface is neither required nor desirable. We offer both 16-bit and 32-bit versions and all of the utilities support the same devices as our Windows software (except for the 16-bit version, which does not support IDE devices).
Présentation des logiciels

DAO.EXE - The Complete Disc-at-Once Recording Solution!

Supports the recording of Audio, CDROM (Mode1), CDROM-XA (Mode2), CD-I, Mixed-Mode, and Multisession discs.
Unique cuesheet scripting language gives you 100% custom control over the disc layout. No two second gaps between tracks like other software!
Supports the recording of Karaoke CD+G discs (on compatible hardware).
Supports the "Kodak Disc Transporter" for fast and unattended disc replication.
Only disc-at-once software that supports all CDROM types on the Philips/Kodak/HP family of CD recorders.
Supports disc UPC and track ISRC numbers (on most recorders).
Easy to use command line interface.

--------------------------------------------------------------------------------

SNAPSHOT.EXE - Advanced CDROM Copier

SNAPSHOT is an advanced CDROM copy program that will duplicate just about any CDROM on the market today. The original disc's track/index layout is precisely duplicated on the new disc.

Capable of copying AUDIO, CDROM (Mode1), CDROM-XA (Mode2), MIXED-MODE, and CD+G discs.
Complete analysis of the original disc to determine disc type and track layout.
Completely automatic... no user input required.
Automatic cuesheet generation for use with DAO.EXE

--------------------------------------------------------------------------------

CDCLIP.EXE - Digital Audio Extraction Program

This program extracts "digital audio data" from a CD and stores the data in a WAV or other type of binary file. This file can then be recorded onto a new CD using DAO.EXE. CDCLIP performs complete "jitter compensation" (if necessary) to insure correct digital copies. NOTE: Many CD recorders are the best choice for reading audio data, because they are capable of reading audio at 2x speed and don't require jitter compensation (many CDROM drives can only read audio at 1x speed).

COPY2CD.EXE - Direct to CDROM File Copier

COPY2CD will copy the files from one or more directories on your harddrive directly to a CDROM recorder without builidng an ISO9660 image file first. (the image is built "on the fly" and requires no disk space). This program makes copying files to CDROM as easy as copying files to a harddrive with the DOS "XCOPY" command.

MAKEISO.EXE - ISO9660 Image File Formatter

MAKEISO will build an ISO9660 compatible image file from one or more directories on your harddrive. The resulting image file can then be recorded to a new disc using either DAO.EXE or FILE2CD.EXE (or any other CD-R mastering software). It was designed to be the fastest ISO formatter on the market today and it is the only DOS command line based program of its type available.

ISO2RAW.EXE - ISO9660 to RAW File Converter

This program will take an ISO9660 image file and convert it to raw 2352 byte CD sectors (ISO files contain 2048 byte sectors).The resulting file can then be used by DAO.EXE to create a "data" disc. Some recorders (such as the Philips and HP) will only accept raw data sectors during disc-at-once recording (it takes too much CPU time to convert the sectors on-the-fly, so you must do it ahead of time).

CD2CD.EXE

This program will copy a single-track data CD from any of the supported CDROM drives directly to a CD recorder. The reader must be faster than the recorder (i.e. 4X reader when recording at 2X, or a 2X reader when recording at 1X).

CD2FILE.EXE and FILE2CD.EXE

CD2FILE will copy a CD from any of the supported CDROM drives to an "image file" on your harddrive. This file can then be used by FILE2CD to write the image back to a CD recorder. These two programs will allow someone who doesn't have an extra CDROM drive to make copies of CDs using only their CD recorder for both reading the source disc and writing the new disc. FILE2CD can also be used to make ISO9660 compatible discs if you already have the ISO9660 image file.

DISK2CD.EXE

DISK2CD will copy a SCSI harddrive block-by-block to the CD recorder. This program can be used to make native VMS, Unix, and other non-ISO9660 compatible discs. NOTE: The harddrive must be smaller than the capacity of a CDROM (650Mb).

CDTOOLS.EXE

This program performs a number of useful CDROM functions including "Disc Finalization", "Erase CD-RW Disc", "Table of Contents", etc. (this replaces some earlier programs including FINALIZE.EXE and TOC.EXE).

guigui
Sujet du message :
Publié : 24 oct. 2006 19:51

dans freedos ils mettent un émulateur SCSI pour IDE dans le but de faire tourner cdrecord (portage sous dos du célèbre programme linux)

greentypem
Sujet du message :
Publié : 25 oct. 2006 09:45

Très intéressant; le nouveau FreeDOS a tellement de paquetages que je ne les ai pas encore tous vu, surtout qu'ils sont un peu installés pêle-mêle... Ce driver SCSI est-il résident ? J'aimerais en effet bien graver des CDs sous FreeDOS avec un graveur IDE ! :D

LudaWeb01
Sujet du message : Re: WinOnCD ToGo ! [fr]
Publié : 11 mai 2016 09:34
Membre inscrit
Hors-ligne

Est-ce que quelqu'un parmi vous possède un graveur en SCSI ? Si oui, est-ce que cette même personne pourrais tester le logiciel ?

Merci :smile:

[ img ]

Profil Citer
DoomQuakeKeen
Sujet du message : Re:
Publié : 11 mai 2016 23:18
Membre inscrit
Hors-ligne

PC Rétro : Amstrad PC2086/30, 8086, 640K, VGA, 32Mo RLL

guigui a écrit :
Dans freedos ils mettent un émulateur SCSI pour IDE dans le but de faire tourner cdrecord (portage sous dos du célèbre programme linux)
Ben voilà qui règle la question et ce même pour d'autres logiciels présents ici dans le genre je pense.

Il va donc falloir trouver ce petit programme et voir si oui ou non ça nous permet d'exploiter ces logiciels de gravure de CD.

Vérification de l’orthographe pour Mozilla Firefox : http://addons.mozilla.org/fr/firefox/a ... alecte-fr/
Vérification de l’orthographe pour Google Chrome : http://chrome.google.com/webstore/sear ... ecte?hl=fr
modérateur : [b][color=#00AA00][/color][/b]
administrateur : [b][color=#AA0000][/color][/b]
membre : [b][color=#006699][/color][/b]
[ img ]

Profil Citer
tolivaux
Sujet du message : Re: WinOnCD ToGo ! [fr]
Publié : 17 mai 2016 21:25
Membre inscrit
Hors-ligne

Salut !

Je viens de tester WinOnCD, il fonctionne niquel :) Testé sous Windows 3.11 sur un 486 avec une chaîne SCSI Adaptec 1542 + graveur Yamaha CDR-400T. J'en ai profité pour vous faire une capture (edit: mis en interne, merci)

Merci à tous ceux qui font vivre ce site,

Thomas

Profil Citer
Afficher : Trier par : Ordre :
Répondre   Page 1 sur 2  [ 14 messages ]
Revenir à « Applications » | Aller sur la page 1 2 »
Aller :