Win3x.Org

Windows & DOS Community

Configuration maximale pour Windows Vista

Répondre   Page 2 sur 3  [ 27 messages ]
Aller sur la page « 1 2 3 »
Auteur Message
amigafan
Sujet du message : Re: Configuration maximale Windows Vista
Publié : 24 août 2013 11:06
Membre inscrit
Hors-ligne

PC Rétro : IBM thinkpad 380z parfait pour des jeux ms-dos

non je suis passer a win 7

Profil Citer
fanordi
Publié : 24 août 2013 11:09
Membre d'honneur
Hors-ligne

PC Rétro : Zenith Data Systems Z-STAR 433VL

Mais tu as eu une licence Vista? Tu ne l'as plus? Qu'en as tu fais?

Apple iPhone 6S 32 Go gris sidéral, iOS 13.3.1 (2015)
Apple iPod Touch 5G 32 Go, iOS 9.3.5 (2012)
Apple iPod Nano caméra 5G 16 Go bleu (2009)
Apple iBook G3 Dual USB, 256 mo SDRAM PC133, HDD 10 Go, Mac OS X 10.4.11 Tiger (2001)
Apple iMac G3 500 MHz, 128 Mo SDRAM PC100, HDD 40 Go, Mac OS 9.0.4 (2000)

Profil Citer
amigafan
Publié : 24 août 2013 11:11
Membre inscrit
Hors-ligne

la license etai une licence de base je l est mais je garde

Profil Citer
fanordi
Publié : 24 août 2013 11:13
Membre d'honneur
Hors-ligne

Une OEM? Quelle édition?

Apple iBook G3 Dual USB, 256 mo SDRAM PC133, HDD 10 Go, Mac OS X 10.4.11 Tiger (2001)

Profil Citer
amigafan
Publié : 24 août 2013 11:19
Membre inscrit
Hors-ligne

Edition familliale basique

Profil Citer
Big Monstro
Sujet du message : Re: Configuration maximale pour Windows Vista
Publié : 14 févr. 2021 20:54
Administrateur
Hors-ligne

PC Rétro : 80486 DX2/66, MS-DOS & Windows 3.11

Je pense que ce sujet mérite d'être étoffé, compte tenu des expériences rapportées sur la communauté anglophone msfn.org

WinClient5270 a écrit :
Introduction:

The purpose of this post is to document the problems with running Microsoft Windows Vista (as well as Windows Server 2008) on the Intel Haswell (and newer) platform(s), as I feel that this issue has not been clearly documented elsewhere, and as a result is quite unknown. The issues outlined in this post have been consistent for me and other users across all Intel Haswell, Skylake, Kaby Lake, and Coffee Lake machines on which we have tested Windows Vista, so I know that this problem is not a result of user error or any wrongdoing on mine or any other user's part. In addition to myself, @burd, @98SE, @11ryanc, @AnX, and @dork have each tested Windows Vista on at least one of the aforementioned Intel platforms and the results were generally the same.

Pre-installation:

Before installing Windows Vista on an Intel Haswell (or newer) machine, you'll need to first disable secure boot and UEFI boot mode in favor of Legacy mode. After doing this, upon attempting to install Windows Vista, you may find that the installer will not load, and your system remains stuck at a black screen with a cursor. This is normal behavior, and it can only be circumvented by repeatedly resetting your system until the installer finally loads. If you're installing from a USB flash drive, you'll also need to be sure to have it plugged in to a USB 2.0 port. If your system doesn't have one, you'll have to install Windows Vista from an optical disc drive.

Post-installation - Intermittent failed boot attempts and system instability:

After installing Windows Vista, you will likely encounter the following error on the first system boot attempt, just before the start-up "Orb" animation would normally appear:

img20140813082436.jpg

If you do not see this error right away, try restarting your system repeatedly until it occurs (it WILL occur eventually). Sometimes you can click OK, and your system will continue to boot anyway. When this occurs, your system will likely boot into a nearly unusable state, as many system services will have failed to start. The ones I saw most often were Windows Defender and Windows Audio. There is no way to start these services manually other than to restart your computer.
In most cases, however, your system will simply hang at a black screen with a cursor after you click OK, forcing you to hard-reset your system.

Sometimes your system will appear to boot normally (with no visible errors), but once the "Welcome" screen disappears, your system hangs on a black screen. In most cases, you'll have to manually open Task Manager via Ctrl+Alt+Del, and start the Explorer.exe process manually. Once your desktop loads, many system services will have more than likely failed to start.

Conclusion:

In conclusion, at the current time there's no known way to get these problems to stop occurring, other than to simply use Intel Sandy or Ivy Bridge, which are the last platforms from Intel to properly support Windows Vista. Despite Intel releasing chipset drivers for Vista on Haswell, installing them has no effect on these problems. If anyone has any insight on how to potentially fix these problems to allow Vista users to run their preferred OS on Intel Haswell (and newer), please feel free to let me know.

*Just to clarify, these problems do not affect AMD's Ryzen platform, as @greenhillmaniac has tested Vista on this platform with great success. This is another option to consider if you're still using older hardware with Vista and want to upgrade your hardware, but not your OS.*

Pour résumer : Windows Vista et Windows Server 2008 (NT 6.0) auraient des gros problèmes de stabilité sur les processeurs Intel d'architectures Haswell et ultérieures ; la génération Ivy Bridge serait la dernière pleinement compatible avec ces systèmes d'exploitation. Du côté du concurrent AMD, rien à signaler : les processeurs Ryzen n'auraient aucun problème avec Windows Vista.

S'il est ici question d'installation native sur du matériel trop récent, il serait intéressant de vérifier ce qu'il en est sur une machine virtuelle : Windows Vista est-il stable lorsque le processeur hôte est de marque Intel et d'architecture Haswell ou supérieure ? L'auteur de l'article sur msfn.org indique que les erreurs au démarrage ne se produiraient pas forcément au premier lancement. Initialiser une fois le système ne serait donc pas toujours suffisant pour constater le problème.

Profil Citer
alv37
Publié : 15 févr. 2021 14:47
Membre inscrit
Hors-ligne

Big Monstro a écrit : *  14 févr. 2021 20:54
il serait intéressant de vérifier ce qu'il en est sur une machine virtuelle : Windows Vista est-il stable lorsque le processeur hôte est de marque Intel et d'architecture Haswell ou supérieure ?
J'ai un vista en VM depuis pas mal d'années sous VMWare avec mon i7 4790k (donc Haswell) et si j'ai bonne mémoire j'ai pas eu d'erreur lors de l'installation par contre quand je lance la vm j'ai le cpu qui s'emballe là où sur une vm de XP, 7 ou 10 (ou d'autres Windows plus anciens) j'ai pas ce souci, javais essayer d'augmenter les vcpu et/ou ram mais rien n'y fait la vm est hyper lourd dinge et j'y passe rarement des heures dessus vue comment c'est assez galère des que tu veux ouvrir 2/3 apps en simultanée.

Profil Citer
fanordi
Publié : 19 févr. 2021 22:46
Membre d'honneur
Hors-ligne

Ça me donne envie d’essayer sur mon laptop de fonction, un i5 de 7e génération.

Profil Citer
fanordi
Publié : 14 mars 2021 14:42
Membre d'honneur
Hors-ligne

[ img ]

L'installation s'est bien déroulée en VM, par contre j'étais dans le TER donc pas de réseau pour tenter d'installer les drivers ^^

Profil Citer
Vorro
Publié : 16 mars 2021 21:14
Modérateur
Hors-ligne

PC Rétro : Compaq Contura Aero 4/33C !

C'est quoi ton laptop de fonction ?

[ img ]
:!: :arrow: :arrow: :arrow: Téléversez vos fichiers sur NWServeur (service fourni par Atnode)

Profil Citer
Afficher : Trier par : Ordre :
Répondre   Page 2 sur 3  [ 27 messages ]
Revenir à « Informatique moderne » | Aller sur la page « 1 2 3 »
Aller :