Welcome to Win3x.Org. You will find here what you need to reuse your old computer!  
Win3x.Org | Return to “Jeux (Games)”
Prince Of Persia
MS-DOS 3.2?, MS-DOS 3.3?

Description

[en] If there's a game all retrogamers should have, it must be this one : Prince Of Persia. Released in 1992, and just look at its graphics (especially in VGA).
It is an adventure/platformer game inspired from the One Thousand and One Nights tales where you have to escape the king's palace prisons in order to save your love ; the princess. The princess is prisoner from the grand vizier Jaffar. Jaffar left her an hour to marry her in the hour, or she'll die.
Your old PCs will love that game ! The sequel was released in 1992. Very good as well, but only for VGA card owners.

Prince of Persia 4D
If you like the Prince of Persia games, then you'll certainly like this one. It's simply a fan that created a new adventure ! This episode is as good as the first one and you also have obviously the possibility to save.

[fr] Alors là, s'il y a un jeu que tous les rétrogamers devraient avoir, c'est sans doute celui-ci. J'ai nommé Prince Of Persia premier du nom. Il est sorti en 1990 et admirez un peu les graphismes (surtout en mode VGA).
C'est un jeu d'aventure/plate-forme inspiré des contes des mille et unes nuits où vous devez vous échapper de la prison du palais du roi afin de sauver votre bien aimée ; la princesse. La princesse est prisonnière des griffes de Jaffar, le grand vizir qui menace de la tuer dans l'heure si elle ne se marie pas avec lui.
Vos vieux PC vont adorer ce jeu ! La suite est sortie en 1992, très bon aussi mais pour les cartes graphiques VGA uniquement.

Prince of Persia 4D
Si vous aimez les Prince Of Persia, alors vous allez certainement aimer celui-là. C'est tout simplement un fan qui a créé une toute nouvelle aventure ! Cet épisode est aussi bien que le premier et vous avez aussi bien sûr la possibilité de sauvegarder.

System requirements (Configuration requise)
Price of Persia 1.x
  • CPU: 8088
  • RAM: 512KB (VGA : 640KB)
  • GPU: Hercules, CGA, Tandy, EGA, VGA
  • Audio: PC-Speaker, CMS, Adlib, Sound Blaster
Screenshots (Captures d'écran)

VGA Mode - 256 colors
[ img ] [ img ]

Other graphical modes
  SPOILER Disabled
EGA/Tandy Mode - 16 colors
[ img ] [ img ]

CGA Mode - 4 colors
[ img ] [ img ]
[ img ] [ img ]

Prince of Persia 4D

[ img ]

Downloads (Téléchargements)
[fr] [floppy35dd]x1 Prince Of Persia (v1.0) (338 KB) Hits : 259 [acceptable] [dos] 3.2?
[en] Prince Of Persia (v1.3) (387 KB) Hits : 531 [functional] [dos] 3.3?
[en] Prince Of Persia 2 (4.7 MB) Hits : 477 [functional] [dos] 3.3?

[en] Prince Of Persia 4D (608 KB) Hits : 337 [undetermined] [dos] 3.3?

Last edited by Big Monstro on 21 September, 02:00, edited 7 times in total.
Win3x.Org is not just a website for downloading, it's also a community!

If you have any trouble with a program, or if you want to react, feel free to post a reply by clicking HERE.

No registration is required here and we encourage you to leave a message even if the discussion has been inactive for a long time.

Prince Of Persia (1 & 2)

Post Reply   Page 1 of 1  [ 4 posts ]
Author Message
joeydu79100
Post subject: Re: Prince Of Persia (1 & 2)
Posted: 05 February, 15:09
Membre inscrit

Oulalalala !!!!
Déjà que le premier était bien (enfin LES premiers), lui j'en suis étonné.
J'aime bien le quatrième dimension (attention, pour le suspens, ne lisez pas ça), surtout que c'est très utile, de fois. Ça peut même nous faire passer un niveau, très rapidement on va dire.
Sinon je suis rendu qu'au niveau 5. J'ai failli passer au six mais par faute de maladresse, j'ai fait un vol plané puis je me suis écrasé par terre. :roll:

[ img ]

Viking
Posted: 18 July, 14:39
Membre inscrit

J'ai téléchargé le jeu qui fonctionne très bien avec DosBox.

:)

Deksor
Posted: 08 September 2023 14:05
Membre d'honneur

Retro PC: 486DX 33 8mo SB Pro 2, P2 450 128mo Voodoo 2 SLI

Je viens de rajouter la version 1.0 française qui tient sur une disquette 3.5" Double Densité (720Ko)

Display: Sort by: Direction:
Post Reply   Page 1 of 1  [ 4 posts ]
Return to “Jeux (Games)”
Jump to: