HALF-LIFE
Windows 95 and later
Description
![[en]](./ext/win3x/customcode/images/en.gif)
Released on 19th november 1998, Half-life was the first game ever developed by Valve. The player assumes the role of Gordon Freeman, a scientist who works at the secret search center of Black Mesa. The game starts in a train used by Gordon every mornings, but he's late today... however, the program of the day doesn't change: Gordon has to go in a test room to experiment on a crystal. Unfortunately, the experiment turns into a disaster and creates a "resonance cascade". As a result, our world becomes linked to another, full of evil aliens... these ones appear everywhere in the search center due to that link. Therefore, Gordon walks in the ravaged base, with simple goals: stop the invasion and stay alive! He's not out of the woods... Like
Wolfenstein 3D,
Doom and
Quake previously, that game revolutionizes the FPS genre, here by the way of telling a story.
![[fr]](./ext/win3x/customcode/images/fr.gif)
Sorti le 19 novembre 1998, Half-Life est le premier jeu développé par le studio Valve. Il met le joueur dans la peau du scientifique Gordon Freeman, travaillant dans le centre de recherche secret de Black Mesa. Le jeu débute sur un train que prend Gordon tous les matins, mais aujourd'hui il est en retard ... cependant le programme de la journée ne change pas : Gordon doit se rendre dans une salle de test afin d'effectuer une expérience sur un cristal. Hélas, l'expérience tourne à la catastrophe et crée une "résonance en chaîne" qui a pour effet de connecter notre monde à un autre, peuplé d'extraterrestres très peu commodes ... ceux-ci commencent d'ailleurs à être téléportés partout dans le centre de recherche à cause de cette même connexion. Et c'est ainsi que Gordon erre dans la base ravagée, à la poursuite de simples objectifs : stopper l'invasion et sortir vivant ! Il n'est pas au bout de ses peines ... Tout comme
Wolfenstein 3D,
Doom et
Quake avant lui, ce jeu a encore une fois révolutionné le genre des FPS, ici dans sa manière de raconter une histoire.
System requirements (Configuration requise)
- OS : Windows 9x, Windows NT 4.0
- CPU : Pentium 133 MHz
- RAM : 24 MB
- HDD : 400 MB
- GPU : SVGA 16-bit (3D card is optional)
Recommended hardware by Deksor, member of win3x.org
- OS : Windows 9x, Windows NT 4.0
- CPU : Pentium II 300 MHz
- RAM : 64 MB
- HDD : 400 MB
- GPU : 3D card
Screenshots (Captures d'écran)
Downloads (Téléchargements)