Welcome to Win3x.Org. You will find here what you need to reuse your old computer!  
Win3x.Org | Return to “Applications”
JV16 Power Tools 1.3
Windows 9x, NT 4

Description

[en] jv16 PowerTools is an application regrouping several tools within the same interface. In addition to features allowing you to manage your files (we will appreciate the search for duplicates, invalid shortcuts or temporary files), to control your temporary directories, the main interest of jv16 PowerTools lies in its registry cleaning module. The program will indeed remove all obsolete and invalid entries from your registry very easily. Please note this version (1.3) is free but there are more recent versions which are not free. Also you have to be careful with this software because improper handling can make your system unstable, it is the CCleaner of the time. To have the interface in English you have to go to the software preferences and "language". 16 languages are available

[fr] jv16 PowerTools est une application regroupant plusieurs outils au sein de la même interface. Outre des fonctionnalités permettant de gérer vos fichiers (on appréciera la recherche de doublons, de raccourcis invalides ou de fichiers temporaires), de contrôler vos répertoires temporaires, l'intérêt principal de jv16 PowerTools réside dans son module de nettoyage de la base de registre. Le programme permettra en effet de supprimer toutes les entrées obsolètes et invalides de votre registre très simplement. Attention cette version (1.3) est gratuite mais il existe des version plus récentes qui sont payantes. Aussi il faut être prudent avec ce logiciel car une mauvaise manipulation peut rendre votre système instable, c'est le CCleaner de l'époque. Pour avoir l'interface en français il faut aller dans les préférences du logiciel et "langue". 16 langues sont disponibles.

Screenshot (Capture d'écran)
  SPOILER Disabled
L'interface registre
Download (Téléchargement)
[en] [fr] JV 16 Power Tools (2.1 MB) Hits : 55 [win] 9x & NT4
Win3x.Org is not just a website for downloading, it’s also a community!

If you have any trouble with a program, or if you want to react, feel free to post a reply by clicking HERE.

No registration is required and we encourage you to leave a message even if the discussion has been inactive for a long time.

JV16 PowerTools 1.3

Moderator: Nintenloup
Post Reply   Page 1 of 1  [ 4 posts ]
Author Message
michel
Post subject: Re: JV16 PowerTools 1.3
Posted: 09 December, 18:38
Administrateur

Retro PC: IBM - PS2 Modèle 85 (carte mère en panne)

Pas mal aussi ce logiciel. Accepté. :clap:

kitsune
Posted: 10 December, 19:28
Membre inscrit

Super! :) Content que ça plaise. Je l'utilisais à l'époque et oui c'est une bonne boite à outils pour nettoyer le registre entre autre.

Nintenloup
Posted: 11 December 2022 03:28
Modérateur

Retro PC: Tandy 1000 SX, V20, 640k, SB2.0, VGA, Syquest

Je n'ai rien contre non plus, c'est aussi accepté pour ma part.

L’homme est un loup pour l’homme, ce qui, vous en conviendrez, n’est pas très gentil pour le loup.

Ma chaîne youtube française sur les vieux ordinateurs et autres vieilles technologies.
Ma chaîne sur les jeux rétros et consoles.

Display: Sort by: Direction:
Post Reply   Page 1 of 1  [ 4 posts ]
Return to “Applications”
Jump to: